Voor 22.00 uur besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €50 Binnen 30 dagen gratis retourneren
9,5
Keukenmessen
& snijden
Pannen
& kookgerei
Messen slijpen
& onderhoud
Zakmessen
& multitools
Zaklampen
& batterijen
Verrekijkers
& scopes
Outdoor
& gear
Nieuwste
producten
Aftikkers
Home Klantenservice

Bel 085 888 28 80

Bereikbaar op werkdagen van 8.00 tot 22.00 uur.

Verzendkosten in Nederland

Bestellingen boven de € 50,- GRATIS verzending.
Bestellingen onder de € 50,- verzendkosten € 2,95

Bezoekadres

Knivesandtools, Laan van Westenenk 8, 7336 AZ Apeldoorn.
Bezoektijden op werkdagen tussen 10.00 - 12.00 en 13.00 - 17.00 uur. 

Postadres

KATO Group bv, Postbus 2469, 7302 ER Apeldoorn.

Over ons

Bij Knivesandtools zijn we gek op mooie kwaliteitsproducten en op goede service. Met een team van 40 mensen proberen we daarom iedere dag aan onze klanten prachtige producten en blijmakende service te leveren. Het is ons doel om van onze klanten liefhebbers te maken!

Knivesandtools is gespecialiseerd in een aantal productgroepen. Binnen deze groepen bieden we een zeer diep en divers assortiment van unieke producten. Deze producten testen we en indien we er zelf ook fan van zijn, dan nemen we ze op in onze webwinkels. Door altijd onze eigen foto’s te maken en zelf ieder product op een objectieve manier te beschrijven, proberen we onze klanten een zo goed mogelijke keuze te laten maken. Gelukkig helpen onze eigen klanten ook elkaar met de duizenden productreviews die bij de producten zijn geschreven. Wij houden de producten die we verkopen altijd op voorraad in ons eigen magazijn, daarom kunnen we altijd snel leveren.

Knivesandtools is de naam van 6 internationale websites in Nederland, België, Frankrijk, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en Oostenrijk. Het bedrijf achter Knivesandtools is Kato Group BV uit Apeldoorn. In 1999 is Knivesandtools opgericht en sindsdien richten we ons volledig op online verkopen van prachtige producten.

Bestellen

Hoe werkt bestellen?

Bij ieder product dat te bestellen is vind je de knop “plaats in winkelwagen”. Bij het aanklikken kom je in de winkelwagen terecht. Het product is daar gelijk in geplaatst. Je kunt nu nog verder winkelen in onze webshop en meer producten aan de winkelwagen toevoegen. Of je kunt je bestelling afmaken en afrekenen.

Het besteltraject bestaat uit 4 stappen:

1.Producten

Dit is een overzicht van alle producten in het winkelmandje. Je kunt de aantallen per product wijzigen of producten verwijderen. Tevens kan je de bezorgkosten aanpassen door het land van bestemming te kiezen. Indien je een couponcode hebt gekregen dan kan je deze ook hier ingeven. (cadeaubonnen geef je pas in bij afrekenen) Onderaan de pagina tref je combideals en accessoires aan die bij de geselecteerde producten horen.

2. Je gegevens invoeren

Hier kan je je gegevens invoeren, dit zijn de gegevens die op de factuur staan. Indien je een afwijkend leveringsadres hebt, dan kan je hier een andere bezorgoptie kiezen: een ander adres of bijvoorbeeld een Kiala of PostNL afhaalpunt.

3. Je bestelling bevestigen

Door je bestelling te bevestigen geef je aan dat je akkoord bent met onze voorwaarden. Vanaf dit moment worden de producten 24 uur lang voor je gereserveerd. Je bent nog niet verplicht tot afnemen, de koop is bij ons namelijk pas definitief als je betaald hebt. Als je je bestelling later wilt afmaken dan krijg je automatisch een mail toegestuurd met de link om later de bestelling nog af te maken.

4. Betaalopties

Bij deze stap geef je aan hoe je wilt betalen. Tevens kan je hier de keuze voor een afhaalpunt van Kiala of PostNL maken.

Bestelling wijzigen of annuleren

Indien je je bestelling nog wilt aanpassen of wilt annuleren bel dan direct met onze klantenservice. Zij weten exact waar je bestelling zich bevindt en zij helpen je snel en gemakkelijk met de gewenste aanpassing. Als je bestelling al is verzonden dan helpen we je ook, alleen kunnen we dan de bestaande bestelling niet wijzigen.

Voorraad

Bij ieder product staat de actuele voorraadstatus weergegeven. Indien een product is uitverkocht dat staat de vermoedelijke tijd weergegeven waarvan wij verwachten dat het product weer bij ons op voorraad is. Ons doel is om alle producten die wij aanbieden ook op voorraad te hebben. Wij zijn altijd wel afhankelijk van de levertijd van fabrikanten en leveranciers, dus soms is dit niet mogelijk.

Bestelling afhalen

Wil je een product graag eerst zelf bekijken, kom dan gerust even langs in Apeldoorn! Bel ons even om te vertellen wanneer je komt en welk product je wilt zien, dan leggen wij het voor je klaar. Je kunt bij ons pinnen en contant betalen, zo kun je je product gelijk meenemen. Woon je niet in de buurt en wil je graag eerst het product zien en dan pas betalen, maakt dan gebruik van Klarna. Hiermee betaal je nadat je je bestelling hebt ontvangen.

Messen bestellen

Door bij ons messen te bestellen bevestig je 18 jaar of ouder te zijn. Geen 18? Geen messen helaas. Maar geen zorgen: ooit word je 18.

Betaling

Inwisselen kadobon

Het inwisselen van cadeaubonnen kun je doen bij de 4e stap van je bestelling: de betaalopties. Selecteer de betaaloptie cadeaubon en vul de volledige code in.

De cadeaubon is voor meerdere bestellingen te gebruiken (als de waarde van de bestelling kleiner is dan de waarde van de bon). En er kunnen meerdere cadeaubonnen voor 1 bestelling worden gebruikt. De code wordt eenmalig verstrekt en de cadeaubon is niet inwisselbaar voor geld.

Let op! Een cadeaubon is iets anders dan een couponcode! Een couponcode is een actiecode voor bijvoorbeeld een specifiek product. De couponcode geef je in bij de 1e stap van het afrekentraject, oftewel in het winkelmandje.

iDeal

Met iDeal betaal je je aankoop op dezelfde wijze als je internetbankiert, op de website van je bank.

De voordelen van iDeal zijn:

  • De transactie wordt beveiligd door je eigen bank
  • De transactie is ‘instant’, je order kan (mits op voorraad) direct worden uitgeleverd
  • Er worden geen extra kosten voor de transactie in rekening gebracht

Mister Cash

Dit is de frequentst gebruikte betaaloptie van onze Belgische klanten. Binnen Mister Cash is het mogelijk om af te rekenen binnen de vertrouwde omgeving van je eigen bank.

Op rekening via Klarna

Je kunt er voor kiezen om je bestelling achteraf te betalen met Klarna. Na je bestelling betaal je via een digitale acceptgiro die je van Klarna krijgt. Kies je voor achteraf betalen, dan worden er extra gegevens aan je gevraagd. Vervolgens doet Klarna een kredietcontrole waaruit blijkt of je achteraf kan betalen. Indien de betaling wordt afgewezen, gebruik dan de betaallink die wij per e-mail naar je hebben verstuurd. Hiermee kun je op een andere wijze betalen.

Vooraf overmaken

Je kunt bij ons vooraf per bankoverschrijving betalen. Zodra je hebt gekozen voor bankoverschrijving tonen we alle betaalgegevens. Houd er rekening mee dat het een dag kan duren voordat wij de overschrijving op onze rekening zien verschijnen.

Credit Card

VISA
Verified By Visa biedt extra veiligheid aan zowel de creditcard houder als de creditcard acceptant. Bezitters van een Visa-kaart kunnen hun kaart beveiligen met een persoonlijk wachtwoord, dat bij betalingen op internet, bij bedrijven die Verified By Visa ondersteunen, gevraagd wordt.

Mastercard
De Mastercard SecureCode biedt extra veiligheid aan zowel de creditcard houder als de creditcard acceptant. Bezitters van een Mastercard SecureCode kunnen hun kaart beveiligen met een persoonlijk wachtwoord, dat bij betalingen op internet, bij bedrijven die Mastercard SecureCode ondersteunen, gevraagd wordt.

American Express
Je kunt bij ons betalen met je American Express kaart. Houd er rekening mee dat vanwege het lage beveiligingsniveau van American Express wij je betaling soms bij American Express moeten verifiëren. Hier kan extra tijd overheen gaan en de verzending vertragen.

Levering

PostNL, UPS, GLS en DHL

Wij verzenden in Nederland en België de bestellingen via PostNL. Je kunt kiezen om het pakket op een gewenst adres te laten bezorgen of om het af te halen bij een ophaalpunt van PostNL of UPS. In alle andere landen verzenden wij de bestellingen met DHL en GLS. Zij dragen in sommige landen de bestellingen over aan de lokale gangbare bezorgdienst.

Kies je leverdatum

Komt de datum van aflevering je niet uit? Dan kun je zelf een andere datum aangeven in de opmerkingen bij je order. Wij sturen het dan een dag van tevoren op.

Volg je order

Nadat je een bestelling hebt geplaatst, en wij het aan de bezorger geven, krijg je automatisch een mail met de tracking-code om je bestelling te kunnen volgen.

Graveringen

Producten die worden voorzien van een persoonlijke gravering versturen we altijd net zo snel als een normale bestelling.

Ruilen, retourneren en garantie

Het retourproces

Voor een snelle afhandeling vragen we je om even contact met ons op te nemen via telefoon of het contactformulier. Vervolgens ontvang je van ons een retournummer en de juiste retourgegevens voor een kosteloze retourzending binnen Nederland. Print het retourformulier en stuur dit mee met je retour. Schrijf het retournummer op het formulier en stuur het mee in de doos.

Nadat wij het product hebben ontvangen wordt het gecontroleerd door een specialist. Als het product gecontroleerd is, dan wordt het overgedragen aan onze klantenservice. Zij doen de verdere afhandeling en vergoeding.

Retourzendingen zijn voor het risico van de koper. Kato Group BV is niet aansprakelijk voor het zoekraken of beschadigen van retourzendingen en producten.

Terugbetalen geretourneerd artikel

Je ontvangt je aanschafbedrag terug indien de producten ongebruikt en onbeschadigd én in de originele verpakking én binnen de bedenktijd van 30 dagen, aan ons worden teruggestuurd. Nadat het product gecontroleerd is en het voldoet aan de voorwaarden ontvang je je aanschafbedrag binnen 7 dagen terug. We betalen altijd terug via de betaalmethode die je hebt gebruikt om te betalen. Indien je het product hebt betaald met een cadeaubon, wordt het aanschafbedrag weer in een cadeaubon opgewaardeerd.

Voor gebruikte en beschadigde producten verwijzen wij je naar de garantie voorwaarden. Hiervoor kunnen we helaas het aanschafbedrag niet vergoeden.

Garantie

Voor de artikelen die je bij ons koopt geldt de fabrieksgarantie. De termijn hiervan verschilt per fabrikant. Wij verkopen enkel kwaliteitsproducten, echter helaas is hier ook wel eens wat mis mee. Wij helpen je graag met het oplossen van een probleem. Indien je aanspraak wilt maken op de garantie van een product, neem dan contact met ons op.

Wij proberen altijd direct een oplossing te bieden bij een defect, kunnen we het telefonisch niet oplossen dan kun je het artikel naar ons opsturen. Vervolgens trachten wij het probleem zelf te verhelpen, wanneer dit niet gaat dan zorgen wij dat je product naar de fabrikant wordt opgestuurd. Indien reparatie niet mogelijk is, dan wordt het product vervangen of wordt er een oplossing voor je gezocht.

Retourformulier

Hier vind je het retourformulier. Als je contact met ons opneemt kunnen wij je een retournummer geven en kan het proces in gang gezet worden.

Graveren

Je kunt je product personaliseren door het te voorzien van een persoonlijke laser-gravering. De meeste keukenmessen, zakmessen en multitools kunnen gegraveerd worden. Bekijk zelf goed de plaatjes van het product om te zien of er genoeg ruimte is. We kunnen tekst en plaatjes graveren. De gravering komt op het product te zitten en beschadigd het product dus niet.

Het is niet mogelijk om ieder product te graveren. Bekijk hier de mogelijkheden voor keukenmessen, zakmessen en multitools.

Door het product “graveren” aan je winkelmandje toe te voegen start je het proces op. Vervolgens kan je ons de tekst, het formaat en de positie waar de gravure moet komen aangeven. Dit kan per mail of direct in het opmerkingenveld bij de bestelling. Geef goed aan om welk product het gaat.

Overig

Relatiegeschenken

Je kunt bij ons diverse artikelen kopen die zeer geschikt zijn als (zakelijk) relatiegeschenk. Veel van onze producten kunnen worden voorzien van een bedrijfslogo of speciale tekst. Neem contact met ons op voor de mogelijkheden of stuur ons een aanvraag via info@knivesandtools.nl.

Bedrijven en overheid

Zakelijke klanten en overheden kunnen net als particulieren gebruik maken van onze webshop. Indien je een speciaal verzoek heeft of een groter aantal producten van hetzelfde type wilt bestellen, neem dan contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Buitenland

Wij kunnen ook aan buitenlandse bedrijven leveren. Let wel op, dat de bezorgtijden wel af kunnen wijken van die van Nederland. Bij het afrekenen kunt je je gewenste land aanklikken, zo wordt dit automatisch berekend. Je kunt Knivesandtools ook in Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk, België en de UK bezoeken.

BTW

Klanten van buiten de Europese Unie betalen nooit BTW aan ons. Het is echter wel gebruikelijk dat de aflevering van de goederen lokale BTW en invoerrechten moet worden betaald. Bedrijven binnen de Europese Unie, m.u.v. Nederlandse bedrijven, betalen geen BTW als ze hun BTW nummer invoeren tijdens het bestellen. De BTW wordt dan direct in mindering gebracht. Het ingevoerde BTW nummer wordt altijd voor verzending door de klantenservice geverifieerd via het VIES-systeem van de Europese Unie. In alle gevallen bepaalt het land waarheen wij de goederen moeten sturen of er wel of geen BTW moet worden betaald.

Algemene voorwaarden

Benieuwd naar de voorwaarden die horen bij je bestelling? Bekijk dan onze Algemene Voorwaarden.

Contactformulier